Azam & Aqil

Beribu bintang dilangit
Kini menghilang
Meraba aku dalam kelam
Rembulan mengambang
Kini makin suram
Pudar ilhamku tanpa arah
Sedetik wajahmu muncul
Dalam diam
Ada kerdipan ada sinar
Itukah bintang atau rembulan
Terima kasih kuucapkan
Izinkan kumencuri bayangan wajahmu
Izinkan ku mencuri khayalan denganmu
Maafkanlah oh...
Andai lagu ini
Mengganggu ruangan hidupmu
Kau senyumlah oh...
Sekadar memori
Kita di arena ini
Kau ilhamku
Kau ilhamku...

June 29, 2009

bersama maktuk dan tokwan

hari ni aqil dijaga oleh mak n ayah aku...seperti biasa bila di bawah jagaan mak ayah,memang aku akan tenang buat kerja di ofis..biasala tu perasaan seorang ibu..
"when you send your baby to babby sitter or nursey,now that time the problem will come".masih terngiang-ngiang ckp doktor kat aku...memang betul pun...
tadi aku call mak aku.mak aku cakap yang badan aqil kena gigit semut.patutla semalam dia tidur gerak sana gerak sini,aku ingatkan kenapa rupanya kena gigit semut ...kesian aqil...sebab dia tak nangis sebab tu aku ingat tak dak apa-apa...
nak sambung keja....nanti bos nampak kantoi plak...
tak sabaq balik jumpa aqil..;)

June 24, 2009

sehari selepas cucuk

seharian hari ni aqil merengek-rengek ja...ni baru dia tidur...
mungkin penangan cuck baru terasa hari ni...semalam ok sahaja...
hari ni asyik nak kena duduk dekat dia sahaja..nasibla aku cuti hari ni.n nasib la juga still ada cuti untuk habiskan end of june.
sampaikan nak lunch pun tak sempat ,kelam kabut.terpaksa la letak dia main sorang,kang kalu tak makan pengsan pula aku...
itu la lumrah dah jadi ibu kan....
takpa-takpa harap-harap esok aqil dah ok,senang hati sikit nak pergi kerja.. :)

June 23, 2009

~around 3 months~

Photo Albums at WiddlyTinks.com
Photo Tinks by WiddlyTinks.com


Photo Albums at WiddlyTinks.com
Photo Tinks by WiddlyTinks.com


Scrapbook at WiddlyTinks.com
Photo Tinks by WiddlyTinks.com


Scrapbook at WiddlyTinks.com
Photo Tinks by WiddlyTinks.com


Scrapbook at WiddlyTinks.com
Photo Tinks by WiddlyTinks.com


Scrapbooking at WiddlyTinks.com
Photo Tinks by WiddlyTinks.com



akhirnya berjaya mengupload gambar aqil..
hidung berhingus ni..tapi gagah juga ni..hehehehhe

3bulan 4 hari


hari ni aqil arafat dah 3 bulan 4 hari....
hari ini jumpa doktor cucuk untuk 3 bulan n seperti biasa la bila dah cucuk mesti badan pun kurang sedap..
dari semalam asyik muak ja..risau aku..
tambah pula aku selsema,aqil pun asyik bersin shj...lagi la risau
hari ni aku mc n aqil pula merengek sikit daripada biasa.biasa la budak-budak kan,pas cucuk mesti badan rasa tak selesa.Dr ALi pesan lepas balik bagi aqil minum ubat.
balik dr hospital,terus bagi aqil minum ubat.dalam 8 lebih tu,aqil merengek-rengek,ingatkan lapar susu,tapi dah bagi ,aku bagi lagi...nagis juga...rupanya pampers dia basah,hehehhehehe..tak selesa la.
kemudian buka ja pampers terus gembira,senyum..tapi tiba-tiba aqil tak selesa...ish apa kena ni..hehhehhe
rupanya aqil nak uh uh uh...hehehhehe
aaaaa baru teringat,aqil akan muaks muaks,kalau dia tak membuang air besar..lepas ja buang,(banyak tu..hehehhe) terus dah ok..alhamdulilah..
lepas tukar semua baju,pampers...my husband bagi minum ubat..nyum nyum nyum...pastu aqil terus tidur.....

June 21, 2009

~Sharing is Caring~

Amalan doa oleh ibu bapa agar anak diredhai Allah SWT

-Doa agar anak patuh kepada Allah
"Ya Tuhan kami,jadikanlah kami berdua orang yang tunduk patuh kepada Engkau dan jadikanlah di antar anak cucu kami umat yang tunduk patuh kepada Engkaudan tunjukkanlah kepada kami cara-cara dan tempat ibadah haji kami, dan terimalah taubat kami;Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang."
Amin.....(Al-Baqarah:128)

Happy father's day

hari ni hari bapa.....on behalf aqil,ibu wish untuk ayah....
semoga ayah selalu hepi ngan ibu,aqil dan berjaya di dunia dan akhirat....
kami bahagia bersama ayah.....noor azam.....sayang ayah dari aqil dan ibu..........mmmmmmmmmmmmmuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh

June 19, 2009

hari ni Aqil Arafat dah 3 bulan....

hari ni anak ibu dan ayah dah 3 bulan....
alhamdulilah kurniaan Allah SWT kepada kami berdua...
semoga aqil membesar dengan sehat,cerdik bijak ilmu dunia dan akhirat....amin..........